02 Februari 2012

Cara Menghilangkan Jerawat

Terdapat pelbagai cara menghilangkan jerawat yang di dakwa berkesan oleh ramai orang. Tetapi adakah ianya benar-benar boleh hilangkan jerawat? Ada juga orang mengatakan yang terdapat cara untuk menghilangkan jerawat batu secara alami atau semula jadi dan adakah cara ini juga berkesan?  Tidak kiralah anda cuba mencari petua dan jalan untuk menghilangkan jerawat badan ataupun mencari cara untuk menghilangkan jerawat di punggung anda, ada beberapa perkara yang anda perlu tahu sebelum memutuskan untuk mencuba apa-apa jenis ubat dan rawatan. Teruskan membaca.

Bagi mereka yang masih muda remaja, menghilangkan jerawat di muka merupakan perkara yang paling kerap sekali menjadi masalah utama mereka ini. Setiap kali benda ini muncul maka sibuklah mereka-mereka ini mencari cara hilangkan jerawat di dahi yang tidak henti-henti timbul. Malahan ada juga yang sudah letih dan jemu cuba untuk hilangkan jerawat di hidung dan ada yang menderita bertahun-tahun cuba untuk mencari cara menghilangkan jerawat batu yang mencacati bahagian wajah mereka tapi malangnya kecewa dan putus asa.

Sebenarnya tidak ada perbezaan yang ketara cara untuk menghilangkan jerawat kecil dengan jerawat yang bersaiz besar. Malah, menghilangkan jerawat kecil-kecil ini agak mudah sedikit kerana anda tidak perlu mengambil kira masa dan rawatan yang panjang untuk menghilangkan parut jerawat yang besar dan hodoh seperti kesan yang ditinggalkan oleh jerawat batu. Jerawat seperti ini juga boleh dirawat dengan menggunakan kaedah dan rawatan yang digunakan untuk hilangkan jerawat nasi yang tidak ramai mengetahui tentangnya.

Jika anda mencari cara untuk menghilangkan jerawat dengan cepat, seperti masalah jerawat anda akan hilang dalam masa sehari atau sejam, saya minta maaf kerana tidak ada rawatan ataupun ubat yang boleh hilangkan jerawat sepenuhnya dengan begitu cepat sekali. Jika ada orang yang mendakwa ada ubat jerawat seperti ini, maka besar kemungkinan orang itu berbohong dan berhasrat untuk menipu anda. Apa yang saya tahu cara yang paling cepat dan pantas untuk melenyapkan benda alah ni, ialah dengan menghilangkan jerawat dengan photoshop. Tapi malangnya ia hanya berkesan untuk menghilangkan jerawat anda dalam gambar.  Bergurau, jangan marah.

Secara jujurnya, cara yang paling selamat, cepat dan berkesan untuk menghilangkan masalah jerawat ialah dengan mendapatkan maklumat dan khidmat nasihat daripada doktor pakar dalam hal ini. Tetapi biasanya doktor pakar yang benar-benar berpengalaman, mahir dan arif berkenaan dengan cara merawat jerawat ini sangat kurang dan mungkin jauh dari tempat tinggal anda. Tapi jangan risau kerana dengan adanya teknologi Internet yang canggih pada zaman sekarang ini, masalah jarak bukan lagi masalah utama. Saya cadangkan supaya anda dapatkan ebook hasil tulisan doktor pakar jerawat yang terkenal Dr. Puan Hasseenah, di mana ia menerangkan tentang rawatan dan ubat-ubatan yang berkesan bagi menghilangkan jerawat yang anda deritai disini. Semoga berjaya, sekian.